2014-04-24 20:03:00

Dan planeta Zemlje u nastavi Matematike

    Dan planeta Zemlje obilježen je i u nastavi matematike. Učenici petih razreda imali su za temu ’'Utjecaj čovjeka na klimatske promjene na Zemlji''. U kvalitetnoj i raznovrsnoj raspravi učenici su pokazali kako prate promjene i kako jednom dijelu njih promjene stvaraju manje zdravstvene poteškoće u vidu umora, bolova u mišićima, manjka energije,... Napretkom znanosti i tehnike i njihovom primjenom u raznim sferama života, došlo je do narušavanja ravnoteže u okolišu, na Zemlji, što je dovelo do poremećaja, anomalija, kod biljaka, životinja i ljudi ali i klimatskih promjena. Nedavno održana Konferencija o klimatskim promjenama jasno je pokazala kako su promjene registrirane, vidljive

Pročitajte pod više o:
     Što su donijele klimatske promjene Hrvatskoj?
    
Atomska bomba i Fukushima bile su teme za učenike 7. i 8. r.

Učiteljica matematike i fizike, Indira Nenadić  

 U Hrvatskoj su zime postale blage,skoro bez snijega s prosječnom dnevnom temperaturom višom za 4stupnja Celzijusa .  Ljeta su žarka, vruća,s dnevnim temperaturama između 35-40 stupnjeva Celzijusa. Temperature u kontinentalnom dijelu nerijetko su više od onih na Jadranu. Nije rijetkost da se u zimskom periodu, na Jadranu, pojavi  snijeg. . . . Tako će, u godinama koje dolaze, čovjek morati mijenjati  životne navike, način prehrane,. . . i prilagođavati se pravilima koja nameće priroda koju je čovjek, na silu, počeo mijenjati.

      Učenici sedmih razreda upoznali su se s pojmom  radijacije i štetnim djelovanjem na čovjeka i okoliš .Tema je iz područja nuklearne fizike koja se bavi lančanim reakcijama u jezgri atoma.  Fizika, kemija, priroda predmeti su koji govore kako se u tlu, zraku, pa i živim bićima nalazi oko 60 radioaktivnih elemenata-uran, uran238, torij 226, plin radon222kalij 40…potječu iz vremena formiranja Zemlje a opstaju i do milijardu godina.Razvojem nuklearnih reaktora i testiranjem nuklearnog oružja pojavili su se novi elementi-stroncij 90,cezij,plutonij 229. Nuklearno oružje i nuklearne elektrane nove su opasnosti za čovječanstvo.                                                                   

     Atomska bomba je moćno,razarajuće oružje koje svojim djelovanjem može odjednom ubiti i nekoliko stotina tisuća ljudi. Razvoj im je počeo 1942.god. a rad se  zasniva na principu nuklearne fisije  Slikom i riječju govorilo se o cijepanju atoma urana i plutonija kako bi se dobila nuklearna energija .Učinci su: mehanički, svjetlosni i radijacija. Posljedice radijacije su opekline, razaranje unutarnjih organa, leukemija, rak kože, rađanje djece s urođenim mutacijama,. . .Sa zabrinutošću se zaključuje kako je radijacija vrlo opoasna, kako utječe na život na Zemlji, okoliš ali i zdravlje ljudi. Prema procjeni, trenutni broj nuklearnih bombi na svijetu, mogle 4 puta uništiti cijelu površinu Zemlje, podatak je koji zabrinjava i potiče na razmišljanje.                                                               

     Nuklearna katastrofa koju je izazvao 11.3.2011god potres od 9.03 stupnja po Richteru a on tsunami koji je rušeći sve pred sobom uništio i nuklearnu elektranu Fukusima, u Japanu, izazvao pogibiju oko 20000 ljudi, uništio materijalna dobra a kao posljedica, ostala je radijacija koja će godinama  uništavati taj dio Japana i s vjetrom, zrakom, hranom. . .prenositi u ostale dijelove svijeta. I nakon  tri godine iz elektrane u ocean curi radijacija i teko stvara sve nove i nove probleme i posljedice – za ljude, za okoliš, za Zemlju.   

Učiteljica matematike i fizike, Indira Nenadić  


Osnovna škola 22.lipnja Sisak