Mentalno zdravlje
Od početka epidemije koronavirusa i potresa koji je pogodio sisačko područje prošlo je tri godine. Ovi događaji unijeli su velike promjene u naše živote (način rada, školovanja, izlazaka, druženja...), a čije posljedice danas vidimo u obliku poteškoća mentalnog zdravlja.
Svjetska zdravstvena organizacija definirala je mentalno zdravlje kao stanje dobrobiti u kojem pojedinac ostvaruje svoje potencijale, može se nositi s normalnim životnim stresom, može raditi produktivno i plodno te je sposoban pridonositi zajednici (WHO; 2001).
Budući da stres uvelike može utjecati na naše tjelesno i mentalno zdravlje, važno je prepoznati poteškoće mentalnog zdravlja te na vrijeme zatražiti pomoć kako bi spriječili negativne posljedice.
Osim stresa današnji život uz društvene mreže svakako može doprinijeti negativnom utjecaju na mentalno zdravlje djece ukoliko se one koriste neodgovorno, u prekomjernoj količini i uz nedovoljnu medijsku pismenost.
Pripremajući školski kurikulum za ovu školsku godinu oblikovali smo stoga viziju i misiju škole u smjeru očuvanja mentalnog zdravlja svakog pojedinca.
Vizija škole:
Misija škole:
Ostvarivanje uvjeta za optimalni razvoj učenika i učitelja s ciljem pozitivnog pristupa, zadovoljstva i razvoj emocionalne otpornosti u suočavanju s izazovima rasta i razvoja.
pedagoginja škole Marinela Fabijan Gašparević
:: opširnije ::
Tko sam ja, a tko si ti?
U 5.a i 5.b odjelu pedagoginja škole održala je radionicu u sklopu projekta Škole podrške pod nazivom Tko sam ja, a tko si ti? tijekom koje su učenici razgovarali o sebi i onome što vole te su se na taj način bolje upoznali i učili aktivno slušati sugovornika. U manjim grupama učenici su razgovarali o tome što im je zajedničko,a što različito te su zaključili da su razlike poželjne i da one obogaćuju svaku zajednicu pa tako i njihov razredni odjel.
.
:: opširnije ::Škole podrške
U školskoj godini 2024./25. nastavljamo s projektom Škole podrške koji provodimo u suradnji s Forumom za slobodu odgoja i UNICEF-om već petu godinu.
Cilj projekta je podrška djeci i mladima u jačanju njihove otpornosti, socio-emocionalnih kompetencija i mentalnog zdravlja u školskom okruženju. I ove školske godine projekt škole podrške dio je našeg školskog kurikuluma. Stručna suradnica pedagoginja i razrednici provode radionice s učenicima od 1. do 8. razreda. Radionice imaju za cilj:
:: opširnije ::
Moj strah u 1.razredima
Učenici 1.a i 1.b razreda sudjelovali su na radionici o strahu na kojoj su razgovarali o osjećaju straha, prepoznavali su svoj strah te su ga crtali ili opisivali riječima. Učenici 1.razreda imaju strah od visine, dubine, mraka, pčela i kukaca te zmija, ali i od vremenskih pojava poput grmljavine i munja. Učenici su tijekom radionice imali priliku razgovarati o svojim strahovima te su međusobno razmijenili svoja iskustva. Razmišljali su i o tome tko im može pomoći u trenucima straha i tu su najčešće navodili članove uže obitelji: mama, tata, stariji brat ili sestra, prijatelj ili učiteljica. Svakako im treba razgovor o strahu kao i riječ ohrabrenja i pozitivnih misli. Na kraju radionice učenici su napravili dvije vježbe smirenog disanja i otpuštanja napetosti u tijelu.
:: opširnije ::Recept za sreću
Učenici 2.a i 2.b odjela su u sklopu školskog preventivnog programa Škole podrške sudjelovali na radionici Recept za sreću. Cilj radionice bio je jačati socio-emocionalne vještine i otpornost učenika razumijevanjem i osvještavanjem sreće i psihološke dobrobiti. Učenici su razgovarali o sreći, o tome što je sve potrebno za sreću, koji su još drugi osjećaji i vrijednosti potrebni da bismo bili sretni. Učenici su osmislili sastojke koje su ubacili u lonac i skuhali sreću. U prilogu možete pogledati recept za sreću koju su osmislili učenici 2.razreda.
:: opširnije ::Učenici 7.b završili Trening životnih vještina
Učenici 7.b odjela uspješno su završili projekt Trening životnih vještina te su im voditeljice iz udruge Plavi telefon sredinom svibnja uručile potvrde o uspješno završenom treningu životnih vještina. Učenici su kroz trening prošli sljedeće teme: komunikacijske vještine, prijateljstvo, izbori i donošenje odluka, prepoznavanje i izražavanje emocija, stresne situacije, samopoštovanje te kritičko mišljenje. Kroz 10 radionica učenici su dobili smjernice za razvoj kvalitetnije komunikacije, odgovorno donošenje odluka i razvoj kritičkog mišljenja, lakše nošenje sa stresom i stresnim situacijama te za prevenciju rizičnih ponašanja.
Zahvaljujemo udruzi Plavi telefon na uspješno održanom preventivnom programu za učenike 7.razreda.
:: opširnije ::
Društvene mreže i mentalno zdravlje
Dana 22.svibnja 2024. godine volonteri Crvenog križa Sisak održali su radionicu u 7.b odjelu na temu Društvene mreže i mentalno zdravlje. Na radionici je istaknuto da društvene mreže iako omogućuju bržu komunikaciju povezane su i s lošijom sliko o sebi, nižim samopoštovanjem, povećanom zabrinutošću i depresijom, poremećajima hranjenja, lošijom samokontrolom i emocionalnom regulacijom te lošijom kvalitetom sna što utječe i na školski uspjeh. Učenici su razgovarali o tome koliko često su na društvenim mrežama te koje društvene mreže koriste. Vrijeme koje provode pred društvenim mrežama je u prosjeku od 3 do 5 sati dnevno te su davali prijedloge aktivnosti u koje bi se mogli uključiti kako bi smanjili vrijeme provedeno na društvenim mrežama. To su: šetnja, trčanje, vožnja bicikla, sport, izlazak s prijateljima, vježbanje, plivanje, ples.
:: opširnije ::Baš me ljuti
Radionica Baš me ljuti upoznala je učenike s osjećajem ljutnje kod sebe i drugih, kako prepoznati i nositi se s ljutnjom, kako ljutnja utječe na nas i kako je usmjeriti na pozitivno. Učenici su pomoću radnog lista na kojem je slika čovjeka, bojali dijelove tijela gdje najčešće i najviše osjećaju ljutnju u svom tijelu. Razgovarali smo o tome što ih najviše ljuti i koliko često se ljute te čemu služi ljutnja. U manjim grupama učenici su davali primjere za dobru ljutnju, ali i za ljutnju koja nije dobra te kako se mogu smiriti i usmjeriti ljutnju na pozitivno ponašanje. Radionica je održana u 3. i 5.razredima. Plakat o ljutnji izradili su učenici 3.a odjela u sklopu školskog projekta Želim se dobro osjećati/ I want to feel good.
:: opširnije ::I frka je dio života
Radionica I frka je dio života održana je u 3. i 4. razredima, a usmjerena je na razvoj mehanizama za nošenje s emocijom straha, prepoznavanje i prihvaćanje emocije straha kod sebe i drugih te razvoj suosjećanja. Učenici su najprije prepoznali svoj strah i crtali ga, a zatim su prepoznavali i crtali svoju snagu, nešto što im je pomoglo u trenucima straha. Svoje crteže i iskustva s emocijom straha su podijelili s drugim učenicima u odjelu. Iako je strah neugodna emocija, možemo na njega gledati i pozitivno. Strah može biti pozitivan jer u trenucima opasnosti upozorava naše tijelo da treba reagirati, pobjeći, skloniti se, zaštititi se.
Plakat Moj strah/ moje snage izradili su učenici 3.a odjela unutar projekta Želim se dobro osjećati/ I want to feel good.
:: opširnije ::NeOvisno odrastanje
Centar za psihološko savjetovanje Sirius iz Zagreba u sklopu projekta NeOvisno odrastanje na kojem smo partneri provodi u ovoj školskoj godini radionice za učenike i roditelje. Cilj programa je suzbijanje i sprječavanje pojave i razvoja ovisničkih ponašanja kod djece i mladih. Radionicama se nastoje unaprijediti roditeljske kompetencije u svrhu ostvarivanja pozitivnog obiteljskog ozračja i odgoja djece te unaprijediti socijalne i emocionalne kompetencije učenika.
Radionice za roditelje obuhvaćaju 5 tematskih cjelina: stilovi odgoja, postavljanje granica u odgoju, razvoj samopoštovanja i samopouzdanja kod djeteta, komunikacija u obitelji te kako dijete zaštititi od ovisnosti.
Radionice za učenike se provode u 7.a odjelu na Satu razrednika. Obuhvaćaju sljedeće teme: razvoj samopoštovanja i samopouzdanja, odnosi s drugima, kako se oduprijeti pritisku i negativnom utjecaju vršnjaka, utjecaj sredstava ovisnosti te utjecaj ovisnosti o kockanju i modernim tehnologijama.
Radionice za učenike i roditelje provodi mag. soc.rada Ivana Ivša.
:: opširnije ::Trening životnih vještina
Početkom veljače započela je suradnja OŠ 22.lipnja, Sisak s udrugom Plavi telefon. Educirane stručne suradnice Plavog telefona provest će 12 radionica s učenicima 7.b odjela na temu poučavanja životnim vještinama. Trenirajući životne vještine nastojimo razviti:
Radionice se održavaju svaki tjedan na Satu razrednika. Dosad su održane 4 radionice sa sljedećim temama: Upoznavanje i pravila rada, Verbalna i neverbalna komunikacija, Komunikacijske vještine (prijateljstvo), Izbori i donošenje odluka.
Marinela Fabijan Gašparević, stručna suradnica pedagoginja
Jesmo li sigurni u svijetu Interneta?
Tijekom veljače 2024. godine održano je predavanje za učenike 8. razreda i 5. razreda na temu “Jesmo li sigurni u svijetu Interneta?”. Predavanje na istu temu održano je i za roditelje učenika od 1. do 4. razreda. Predavanje je održao školski službenik za zaštitu osobnih podataka Igor Barlek. S obzirom na sveopću prisutnost Inetrenta u našim svakodenim aktivnostima kroz predavanje su naglašeni mogući rizici i opasnosti s kojima se učenici susreću na različitim društvenim mrežama poput objave vlastitih ili tuđih fotografija i videosnimaka, prijateljstva s nepoznatim osobama, vrijeđanja, phising mailova i hakiranja. Opća uredba o zaštiti podataka (GDPR) propisala je dobnu granicu za korištenje društvenih mreža, a to je 16 godina. No, činjenica je da djeca imaju otvorene račune na različitim društvenim mrežama i prije ove dobne granice.
Učenici su posebno upozoreni da
Roditeljima je posebno naglašeno da
Učenici su tijekom predavanja i sami istaknuli da im je potreban razgovor i savjet o korištenju Interneta i svega što u online svijetu doživljavaju ili s čim se susreću.
Marinela Fabijan Gašparević, stručna suradnica pedagoginja
Kako njegovati pozitivan stav?
Učenici 3.b odjela su na radionici Uzmi svoje misli u svoje ruke razgovarali o načinima kako možemo razvijati pozitivne misli u situacijama ljutnje, tuge, straha, zabrinutosti... Kroz 7 koraka učenici su vježbali pozitivno razmišljanje u stresnim situacijama te se na taj način osnaživali. Na fotografijama možete pogledati njihove prijedloge.
Marinela Fabijan Gašparević, stručna suradnica pedagoginja
:: opširnije ::Slika o sebi
Učenici 3.a odjela su dana 17.siječnja 2024. godine promišljali i razgovarali o sebi, o svojim pozitivnim osobinama i manama te na taj način osvijestili sliku o sebi. Za stvaranje pozitivne slike o sebi važno je prihvatiti sebe, uočiti svoje vrijednosti, naučiti primati pohvale, naučiti primati kritike i uspoređivati se jedino sami sa sobom. Radionica je održana u sklopu projekta Želim se dobro osjećati, a učenici su svoje vrijednosti i mane prikazali na dlanu svoje ruke.
:: opširnije ::
Stres i što sad?
U sklopu projekta Škole podrške održana je u 6. i 8. razredima radionica pod nazivom Stres i što sad? čiji je cilj osvijestiti kod učenika jesu li pod stresom te uputiti ih na moguće načine pomoći ukoliko kod sebe prepoznaju neke od znakova stresa. Kada smo pod stresom važno je:
- pobrinuti se za sebe - prepoznati kako se osjećam, slušati svoje tijelo, raditi ono što je dobro za moje tijelo i um, družiti se s obitelji i prijateljima, izbjegavati nezdrave navike
- pobrinuti se za svoje odnose s drugima - razgovarati s bližnjima, povezati se s ljudima koji su mi podrška
- suočiti se sa svojim problemima - smiri misli, razmišljaj o problemu, napravi listu rješenja, potraži pomoć
Potražiti pomoć znak je snage, a ne slabosti.
:: opširnije ::Drvo briga
U sklopu projekta “Želim se osjećati dobro/I want to feel good” učenici 3.a razgovarali su o situacijama, emocijama i događajima koji ih brinu i time 'ometaju' u tome da se osjećaju dobro i sretno. Najčešći dječji odgovori o tome što ih brine bili su: potres, neizlječiva bolest, požar, oluja, grmljavina, rat, prometna nesreća, da se roditelji ne rastanu, smrt bližnjih.
Zabrinutost je čest osjećaj koji možemo uočiti kod djece, dijete se može nositi s raznim krizama, no pritom je jako bitna podrška njegove okoline. Stoga o navedenim brigama i zabrinutosti za sebe i bližnje treba s učenicima razgovarati, tražiti rješenja i time jačati njihovu psihološku otpornost.
mr. Sanja Basta, izvrsna savjetnica
:: opširnije ::Mislim pozitivno i osjećam se dobro!
Briga o mentalnom zdravlju učenika važan je zadatak nas odraslih u djetetovom okruženju, želja da se osjećaju zdravo i sretno, budu prijatelji, pružaju si podršku i lijepu riječ. Jedna od aktivnosti provedenih u sklopu nacionalnog projekta “Želim se osjećati dobro/I want to feel good” bila je izrada straničnika s lijepim mislima i afirmativnim porukama, a straničnike su učenici 3.a izradili povodom Dana ljubaznosti. Plastificirani straničnici bili su dio prodajnog štanda na Božićnom sajmu naše škole.
mr. Sanja Basta, izvrsna savjetnica
:: opširnije ::Manje oružja, manje tragedija
U tjednu od 27.studenog 2023. godine do 1.prosinca 2023. godine policijski djelatnici održali su predavanja na temu Manje oružja, manje tragedija za učenike od 4. do 8. razreda. Učenicima je naglašeno da građanima nije dozvoljena nabava, posjedovanje niti uporaba petardi i redenika kategorije F2 i F3 te pirotehničkih sredstava kategorije F4, P1, P2, T1 i T2 za osobne potrebe. Dozvoljena pirotehnička sredstva kategorije F2 i F3 ( osim petardi i redenika) dozvoljeno je prodavati građanima starijim od 18 godina u razdoblju od 15.prosinca do 1.siječnja, a njihova uporaba dozvoljena je na otvorenim prostorima gdje se ne okuplja veći broj ljudi od 27.prosinca do 1.siječnja. Uporaba pirotehničkih sredstava kategorije F1 (nizak rizik i zanemariva buka) dozvoljena je građanima starijim od 14 godina tijekom cijele godine. Za kršenje ovih zakonskih propisa, propisana je visoka novčana kazna za građane.
Savjeti djeci i odraslima:
1. ne poklanjajte djeci pirotehnička sredstva
2. budite uzor djeci i ne koristite pirotehnička sredstva
3. ako zakonski koristite pirotehnička sredstva, obavezno proučite upute za sigurno rukovanje
4. pirotehnička sredstva nikada nemojte koristriti pod utjecajem alkohola
5. ne pokušavajte ponovno aktivirati pirotehničko sredstvo koje je zatajilo
6. oružje držati pod nadzorom i zaključano
7. nelegalno oružje, eksplozivna i pirotehnička sredstva prijaviti policiji koja će doći po njih bez ikakvih sankcija
:: opširnije ::Živim život bez nasilja
Dio našeg školskog preventivnog programa je preventivni projekt Živim život bez nasilja koji se provodi u suradnji s Ministarstvom unutarnjih poslova. Djelatnici Ministarstva unutarnjih poslova održali su dana 13. i 14.studenog 2023. godine predavanje za učenike 6. i 7. razreda o vrstama nasilja s posebnim naglaskom na cyberbullyingu u kojem su djeca češće izložena napadu druge djece ili maloljetnika preko mobitela ili interneta.
Predavanje je nastojalo osnažiti učenike u sprječavanju nasilničkih oblika ponašanja kao i potaknuti ih na potrebu njegovog prijavljivanja. Ovim predavanjem djelatnici Ministarstva unutarnjih poslova nastojali su i podići razinu kulture komunikacije i tolerancije među učenicima kako bi se doprinijelo općoj sigurnosti.
:: opširnije ::
Sigurna škola
Cilj projekta Sigurna škola je poboljšati znanja i ojačati kompetencije učenika u osnovnim školama i njihovih učitelja za teme pripreme za izvanredne situacije, prve pomoći, psihosocijalne podrške i sigurnosti u školama. Kako bi škola bila sigurno mjesto za sve, važno je naučiti pravilno postupati prije, za vrijeme i nakon izvanrednih situacija, savladati sigurnosne postupke i postupke pružanja prve pomoći.
Radionice pružanja prve pomoći realizirat ćemo u ovoj školskoj godioni u svim odjelima od 1. do 8.razreda u suradnji s djelatnicima Gradskog društva Crvenog križa Sisak. Radionice pripreme za izvanredne situacije te psihosocijalne podrške realizirat će stručna suradnica pedagoginja s učenicima kroz Sat razrednika.
:: opširnije ::
Zdrav za 5
Projekt "Zdrav za 5" je dio našeg školskog preventivnog programa, a cilj projekta je informirati učenike 8.razreda o vrstama ovisnosti s posebnim naglaskom na ovisnosti o alkoholu i drogama te o igrama na sreću kao i o negativnim učincima koje imaju na pojedinca. Predavanje za učenike 8.razreda održali su policijski djelatnici PU Sisačko-moslavačke dana 13.listopada 2023. godine. Učenicima je istaknuto da su s navršenih 14 godina kazneno i prekršajno odgovorni te su upoznati sa zakonskim propisima u vezi konzumiranja alkohola.
:: opširnije ::
Uzmi svoje misli u svoje ruke
Radionica Uzmi svoje msili u svoje ruke održana je u sklopu projekta Škole podrške dana 6.listopada 2023. godine u 3.a odjelu. Učenici su razgovarali o načinima na koje možemo neku negativnu situaciju vidjeti I na pozitivan način. Pozitivne misli pomažu nam da se osjećamo bolje, a tada možemo smisliti neko novo rješenje. Na plakatu možete vidjeti prijedloge učenika 3.a.
:: opširnije ::Mliječna staza 2023.
UNICEF-ova humanitarna utrka Mliječna staza 2023. započela je 15.rujna 2023. godine diljem Hrvatske. Glavni cilj je podrška mentalnom zdravlju djece i mladih u školama kroz hodanje, trčanje, vožnju na rolama ili biciklu... Kroz ovu humanitarnu utrku podržat će se daljnji rad na programu Škole podrške kao i širenje programa na dvije nove županije. Projekt Škole podrške provodi se u OŠ 22.lipnja, Sisak već treću godinu zaredom.
Učenici naše škole od 1. do 4. razreda, učiteljice i stručni suradnici knjižničar i pedagoginja uključili su se u ovu humanitarnu utrku.
Dana 15. rujna 2023. godine učenici 3. i 4. razreda pješačili su od škole do kupališta Zibel dok su 2.razredi pješačili od škole do Ciglarske grabe. Osim pješačenja i vrijedno sakupljenih kilometara, učenici su se družili i kroz različite sportske igre. Utrka traje do 25.rujna 2023. godine. Drago nam je da na ovaj način možemo za naše učenike podržati ovaj vrijedan program.
:: opširnije ::
Škole podrške
Projekt Škole podrške započeli smo provoditi u školskoj godini 2020./21. u suradnji s Forumom za slobodu odgoja i UNICEF-om. Cilj projekta je podrška djeci i mladima u jačanju njihove otpornosti, socio-emocionalnih kompetencija i mentalnog zdravlja u školskom okruženju. I ove školske godine projekt Škole podrške dio je našeg školskog kurikuluma i provodi se s učenicima od 1. do 8.razreda.
Stručna suradnica pedagoginja i razrednici provode radionice s učenicima na Satu razrednika, a njihov cilj je:
Radionice se provode kroz razgovor, igranje uloga, rad u paru i rad u grupi.
:: opširnije ::uradak informatičara
mentorice učiteljice S. Curić
Stari most (1934.- 2024.)
- simbol grada - pročitajte
NOVE FUNKCIONALNOSTI
Aplikacija
NOVO!!!!!
POTVRDE o
statusu učenika
- dokument - ovdje
ili UPUTE - ovdje
DABAR je
više od
natjecanja,
Dabar je izazov!
DABROTJEDAN
11.11.-15.11. 2024.
UPUTE UČENICIMA - UPIS
(odradi točke od 1 do 6)
UPUTE pred natjecanje
VREMENIK INFORMACIJE
Vježbalište PseudoDabar
Vježbe iz 2016.
2016.-niža razina
2016. - viša razina
2017. 2018. 2019.
2020. 2021. 2022.
2023. 2024.
Rezultati 2021.
Rezultati 2023.
Instalirajte Office 365
na svoje računalo pa ćete
brže pristupati Teams-u.
NOVI NAZIV: Microsoft 365
1. Predložak za GIK
2. Tablica planiranja
AKTIVNOSTI za teme
3. Predložak - detaljno
planiranje AKTIVNOSTI
Zbor: Nek svud ljubav sja (2020.)
Snješkići: Najljepše doba godine
Ples učenika 5.a i 6.b (2020.g.)
Ples učenica 3.a i 3.b (2020.g.)
HITNO - Upozorenje - širenje "WannaCry" ransomwarea (13.5.'17.)
HITNO - Smjernice za zaštitu od "WanaCry" ransomwarea (15.5.'17.)
OBAVIJESTI od CARNet-a
« Ožujak 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Sisak |
• Grad Sisak |
• Sisak.Info |
• Sisačko-moslavačka ž... |
• Narodna knjižnica i ... |
• Obiteljski centar Si... |
Obrazovanje |
• Agencija za odgoj i ... |
• Ministarstvo znanost... |
• CARNet - Hrvatska ak... |
• Nikola tesla - Nacio... |
• PUP - Priručnik za u... |
Portali / Udruge |
Zabava i edukativni ... |
• Učilica |
• 24junior |
• Lukin portal |
• Zlatna djeca |
• Igraj se i uči |
• Pika i prijatelji |
• Od prvog do četvrtog |
• Slogica za sreno dijete |
Časopisi |
• Bug |
• Zrno |
• Enter |
• Hrčak |
• Edupoint |
• Meridijani |
• Drvo znanja |
• Pogled kroz prozor |
• National Geographic |
• Stari hrvatski časop... |
• Narodne novine |
etwinning - sve
englesko-ukrajinski rjećnik na 2. jezike
kviz Misconceptions about languages
and plurilingualism na hrvatskom jeziku