Nacionalni kviz za poticanje čitanja 2024.: Velike male priče
Već drugu godinu zaredom učenica 7.a razreda, Hanna Dlesk najbolje je riješila nacionalni kviz za poticanje čitanja u našoj školi. U petak 15. 11. sudjelovala je na završnoj svečanosti u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu, u kojoj je priređen prigodan program za sve sudionike i organizirana podjela vrijednih knjižnih nagrada.
Nacionalni kviz za poticanje čitanja je natjecanje organizirano s ciljem da se dodatno potakne čitanje kod mladih čitatelja viših razreda osnovne škole. Kviz se realizira putem mreže narodnih i školskih knjižnica u Republici Hrvatskoj. Kviz se tradicionalno provodi u Mjesecu hrvatske knjige, a od 1998. godine organiziraju ga Knjižnice grada Zagreba – Hrvatski centar za dječju knjigu i Odjel za djecu i mladež s Mediotekom Gradske knjižnice. Ovogodišnjom manifestacijom Mjeseca hrvatske knjige želi se istaknuti vrijednost pripovijedanja i kazivanja, čaroliju izgovorene riječi i važnost priča, sa sloganom Pričaj mi… Nacionalni kviz za poticanje čitanja, kao jedan od središnjih programa manifestacije, nosi naziv Velike male priče.
Hrvoje Sarkotić
:: opširnije ::Projekt "Čitanje ne poznaje granice" u školskoj knjižnici
U četvrtak, 14. 11. učenici 1.a u pratnji svoje učiteljice Ivanke Kovačić Zukan posjetili su knjižnicu i poslušali priču Videkova košuljica slovenskog autora Frana Levstika. Razgovarali su o poslušanoj priči, crtali na temu dječaka Videka i rješavajući labirint pomogli Videku da dobije novu košuljicu.
Projekt Čitanje ne poznaje granice/Branje ne poznaje meja međunarodni je projekt u kojem naša škola sudjeluje drugu godinu u partnerskoj suradnji s OŠ Janka Padežnika iz Maribora. Projekt se provodi u hrvatskim i slovenskim školskim knjižnicama. U hrvatskim se školama čitaju prijevodi slovenskih autora, a u slovenskim hrvatskih autora. Književna se djela čitaju naglas i kroz kurikul međupredmetnih tema potiče se suradničko učenje. Učenici istražuju povijest, kulturu i znamenitosti kraja škole partnera, a svoja stečena znanja prenose javnim nastupom i uporabom informacijsko-komunikacijske tehnologije. Također, partnerske škole svake godine dogovaraju završne susrete, po mogućnosti i uživo.
Hrvoje Sarkotić
:: opširnije ::Dan sjećanja na žrtvu Vukovara i Škrabrnje
Tijekom proteklog tjedna učenici 8.a i 8.b u školskoj su knjižnici obilježili Dan sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje. Na satovima povijesti učiteljica Staša Muža im je objasnila povijesni tijek Bitke za Vukovar i upoznala ih s biografijom novinara i ratnog izvjestitelja Siniše Glavaševića, a zatim im je knjižničar predstavio antiratnu književnost na primjeru američkog romanopisca i nobelovca Ernesta Hemingwaya. Učenici istih razreda sudjelovali su i na satovima hrvatskog jezika u knjižnici, na kojima su od knjižničara čuli pojedine priče iz zbirke Priče iz Vukovara Siniše Glavaševića i razgovarali na temu te posebne vrste književnog stvaralaštva.
Hrvoje Sarkotić
:: opširnije ::Međunarodni dan školskih knjižnica 2024.
Međunarodni dan školskih knjižnica (International School Library Day) obilježava se u Hrvatskoj posljednjeg ponedjeljka u listopadu od 2002. godine.
Tim povodom učenici 5.a i 5.b te 6.a i 6.b razreda u pratnji učiteljica povijesti posjetili su školsku knjižnicu na prigodnoj radionici. U suradnji s učiteljicom povijesti Stašom Muža, knjižničar im je predstavio trostruko značenje pojma „knjižnica“ i upoznao ih s najvažnijim povijesnim knjižnicama – onima u Ninivi i Aleksandriji.
Učiteljica Staša Muža učenicima je objasnila i pokazala povijesne tehnike pisanja i podloge po kojima su ljudi pisali u prošlosti, a zatim su se učenici i sami okušali u pisanju po svitku, vosku i glini.
Hrvoje Sarkotić
:: opširnije ::Međunarodni dan animiranog filma
U ponedjeljak, 28. listopada 2024. u školskoj knjižnici obilježen je Međunarodni dan animiranog filma. Dan se obilježava u čast francuskog izumitelja Émilea Reynauda, koji je upravo na taj dan 1892. godine prikazao prvi animirani film Pauvre Pierrot.
Učenici 2.a i 2.b razreda naučili su razliku između animiranog i crtanog filma uz pomoć brojnih ulomaka njima poznatih filmova. Također, upoznali su se i s tehnikama izrade i snimanja animiranih i crtanih filmova, a zatim su pogledali i nekoliko crtanih filmova ekološke tematike, koji su ih se jako dojmili.
Hrvoje Sarkotić
:: opširnije ::Europski dan jezika 2024.
U četvrtak, 26. 9. u našoj je školi obilježen Europski dan jezika koji je prvi put predstavljen 2001. godine incijativom Vijeća Europe. Glavni su ciljevi:
Pojedini učenici 7.a, 7.b i 6.a istražili su zanimljivosti o najvećim europskim jezicima te su rezultate predstavili učenicima 4.a, a zatim su se svi zajedno na primjeru češkog jezika upoznali s pojmom i primjerima lažnih prijatelja u slavenskim jezicima. Rezultate njihova rada možete pogledati na plakatima koji su izloženi ispred školske knjižnice.
Hrvoje Sarkotić
:: opširnije ::Čitanje ne poznaje granice
U petak, 20. 9. našu školu posjetili su gosti iz OŠ Janka Padežnika iz Maribora. Učenici i njihove knjižničarke naši su partneri u međunarodnom projektu Čitanje ne poznaje granice / Branje ne poznaje meja.
Ovo je bio njihov prvi posjet Sisku. Na početku programa posjetili su Gradsku galeriju Striegl u sklopu Holandske kuće i sudjelovali na radionici gđe. Alme Trauber Zlovolić na kojoj su saznali tko je bio Slavo Striegl te su izrađivali kolaže s porukama zašto je važno brinuti se o životinjama.
U nastavku programa u školi pogledali su dramsku predstavu “Muka po bajkama” prema tekstu Kristine Barić i lutkarsku predstavu “Kraljevski postolar” prema tekstu Ane Pongrašić Đokić. Također, zajedno s učenicima 3.b sudjelovali su u napetoj igri Mlatilice i na zvučnoj radionici u knjižnici.
Nakon programa gosti su se puni dojmova vratili u Maribor, a mi se veselimo daljnjoj suradnji u sklopu projekta.
Hrvoje Sarkotić
:: opširnije ::Češka uskršnja tradicija u OŠ 22. lipnja
U ponedjeljak, 3. 4. 2023. nastavu češkog jezika i kulture posjetili su učitelji iz Češke, Ilona Kirchnerová i Martin Vojtěch. Učiteljica Ilona upoznala je učenike s češkim uskršnjim običajima i tradicionalnom uskršnjom kuhinjom, a učitelj Martin im je pokazao kako se izrađuje pomlázka, šiba od vrbova pruća, kojom mladići u Češkoj na Uskršnji ponedjeljak love i “šibaju” djevojke kako bi se pomladile i cijelu godinu bile zdrave i snažne. Pomlázka se zatim ukrašava s onoliko raznobojnih vrpci koliko je djevojaka ulovio mladić sa svojom šibom. Učenici su s oduševljenjem samostalno izrađivali pomlázke te se vratili kućama svaki sa svojom uskršnjom pomlázkom.
Hrvoje Sarkotić
:: opširnije ::Poveznica između šuma i vode
ŠKOLSKA KNJIŽNICA
Suvremena je školska knjižnica informacijsko, medijsko i komunikacijsko središte škole po Hrvatskom nacionalnom obrazovnom standardu. Ona je, kao izvor informacija i znanja prvenstveno namijenjena učenicima i učiteljima za potrebe redovite nastave, ali je potpora svim nastavnim i izvannastavnim aktivnostima škole, mjesto okupljanja i provođenja izvannastavnog i slobodnog vremena.Nositelj djelatnosti školske knjižnice
Zadaća suvremene školske knjižnice prema HNOS-u je potpora obrazovnim ciljevima i zadatcima nastavnog plana i programa škole.
U današnjem društvu informacijska pismenost je jedna od važnih sastavnica čovjekove pismenosti uopće.Ona uključuje razumijevanje i uporabu informacija, ne samo iz klasičnih izvora znanja, nego i onih posredovanih suvremenom tehnologijom.
Upravo u osposobljavanju korištenja tog oblika pismenosti školska knjižnica dobiva veću ulogu, jer poučava učenike samostalnom projektno-istraživačkom radu, potiče ih na stvaralačko i kritičko mišljenje pri pronalaženju, selektiranju i vrednovanju i primjeni informacija.
Školska knjižnica je mjesto gdje se učenik uvodi u svijet knjige i čitanja. Čitanjem on otkriva raznoliki svijet literature.Pri tome tehnike čitanja i razumijevanje pročitanog postaju bitan preduvjet uspješnosti procesa cjelokupnog školskog učenja.Zadaća je školskog knjižničara stvoriti od učenika čitatelja koji će s oduševljenjem i radošću
Samostalnost u uporabi različitih izvora informacija i znanja očituje se u snalaženju
Timskim radom školskog knjižničara i učitelja omogućuje se međusobno povezivanje sličnih ili zajedničkih nastavnih sadržaja iz područja informacijske i čitalačke pismenosti, kako pri planiranju tako i u ostvarivanju, čime se znatno smanjuje opterećenost učenika.Program rada školske knjižnice može biti namijenjen učenicima, učiteljima, roditeljima ili svim korisnicima zajedno, a razlikuje se u zadaćama i ciljevima.
Aktivnosti školske knjižnice u korelacijskom pristupu prema drugim predmetima odnose se na sljedeće:
*sudjelovanje u zajedničkom planiranju
*realizacija nastavnog sata sa zadanom temom
*izradu referata ili uradaka na zadanu temu
*provođenje projekta
*uvodne satove iz pojednih predmeta, tema ili cjelina
*organiziranje predavanja i radionica za učenike, učitelje, roditelje..
*prezentacija projekta
Aktivnosti pri realizaciji programa mogu se provoditi u različitim oblicima:
*radionica za interesnu skupinu učenika
*radionica za učenike pojedinih razrednih odjela
*radionica za učenike s posebnim potrebama
*nastavni dan u školskoj knjižnici
*književni susreti – predstavljanje knjiga
*izložbe
*obilježavanje obljetnica pisaca i poznatih ljudi
*izrada biltena,preporučenih popisa literature i dr.izvora
*pokretanje projekta koji timski okupljaju učenike i učitelje
Nezaobilazna je uloga školske knjižnice (klikom na sliku pokreni film)
u promicanju prava djeteta koja proizlaze iz temeljnoga prava svakog čovjeka da se optimalno razvije na osnovi svojih sposobnosti i intelektualno-emocionalnih potencijala.
Takav će učenik moći dosegnuti optimalni i željeni stupanj obrazovanja, pridonijeti svojoj društvenoj sredini, aktivno se uključiti
Osnovna je zadaća suvremene škole zajedno sa školskom knjižnicom poticati potrebu za
Navedeni čimbenici omogućit će učenicima da postanu svjesni vlastitih informacijskih i čitalačkih potreba koje će im pomoći u aktivnom uključivanju u društvo znanja.
Ciljevi djelatnosti školske knjižnice su:
*privikavati učenike na knjižnični prostor i ozračje,
*zauzimanje pozitivnog stava o knjizi, knjižnici i njezinoj sveukupnoj građi,
*o razvijanju čitateljske i druge sposobnosti i vještine učenika ( komunikacijske,
*osposobiti učenike za korištenje izvora znanja i informacija u školskoj knjižnici,
*upoznati učenike sa primarnim i sekundarnim izvorima informacija za potrebe cjeloživotnog učenja
*da učenici upoznaju sve izvore informacija te nauče koristiti usluge školske i drugih
*da učenici usvajaju pojmove citat, citiranje, bilješka i sažetak za potrebe problemsko - istraživačkoga i projektnog rada,
*da učenici prepoznaju bibliografske podatke o knjižnoj građi.
KNJIŽNI FOND
Knjižni fond je osnova svake knjižnice. Izbor knjiga i ostale knjižnične građe uvjetovan je zadacima knjižnice. Knjižni fond razdijeljen je na učenički i nastavnički fond.
Stanje knjižnog fonda na dan 01.01.2013.
Učenički fond: 4.723 svezaka
Nastavnički fond: 1.719 svezaka
Ukupno: 6.442 svezaka
Neknjižni fond (audio–vizualna građa): 195 bibliotečnih jedinica
U školskoj knjižnici učenici mogu pročitati sljedeće časopise
Radost, Smib, Modra lasta, Prvi izbor,MAK, Drvo znanja,
National geographic junior, Drvo znanja, ABC tehniku,
Priroda, Meridijani, UNAterra, Atelje i Unikat .
AKTIVNOSTI
Osim posuđivanja knjiga u školskoj knjižnici održavaju se satovi lektire,izložbe,natjecanja,predstavljanja knjiga,književni susreti, kvizovi itd…
Ove godine knjižnica je napravila dva projekta o pravima djeteta i pismenosti hrvatskog jezika.
RADNO VRIJEME KNJIŽNICE:
Školska knjižnica otvorena je za korisnike svaki radni dan
od 8,00 do 14,00 sati u jutarnjoj smjeni ili
od 13,00 do 19,00 sati u popodnevnoj smjeni.
Provjerite svoje znanje na portalu Hrvatski jezik.
uradak informatičara
mentorice učiteljice S. Curić
Stari most (1934.- 2024.)
- simbol grada - pročitajte
NOVE FUNKCIONALNOSTI
Aplikacija
NOVO!!!!!
POTVRDE o
statusu učenika
- dokument - ovdje
ili UPUTE - ovdje
DABAR je
više od
natjecanja,
Dabar je izazov!
DABROTJEDAN
11.11.-15.11. 2024.
UPUTE UČENICIMA - UPIS
(odradi točke od 1 do 6)
UPUTE pred natjecanje
VREMENIK INFORMACIJE
Vježbalište PseudoDabar
Vježbe iz 2016.
2016.-niža razina
2016. - viša razina
2017. 2018. 2019.
2020. 2021. 2022.
2023. 2024.
Rezultati 2021.
Rezultati 2023.
Instalirajte Office 365
na svoje računalo pa ćete
brže pristupati Teams-u.
NOVI NAZIV: Microsoft 365
1. Predložak za GIK
2. Tablica planiranja
AKTIVNOSTI za teme
3. Predložak - detaljno
planiranje AKTIVNOSTI
Zbor: Nek svud ljubav sja (2020.)
Snješkići: Najljepše doba godine
Ples učenika 5.a i 6.b (2020.g.)
Ples učenica 3.a i 3.b (2020.g.)
HITNO - Upozorenje - širenje "WannaCry" ransomwarea (13.5.'17.)
HITNO - Smjernice za zaštitu od "WanaCry" ransomwarea (15.5.'17.)
OBAVIJESTI od CARNet-a
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Sisak |
• Grad Sisak |
• Sisak.Info |
• Sisačko-moslavačka ž... |
• Narodna knjižnica i ... |
• Obiteljski centar Si... |
Obrazovanje |
• Agencija za odgoj i ... |
• Ministarstvo znanost... |
• CARNet - Hrvatska ak... |
• Nikola tesla - Nacio... |
• PUP - Priručnik za u... |
Portali / Udruge |
Zabava i edukativni ... |
• Učilica |
• 24junior |
• Lukin portal |
• Zlatna djeca |
• Igraj se i uči |
• Pika i prijatelji |
• Od prvog do četvrtog |
• Slogica za sreno dijete |
Časopisi |
• Bug |
• Zrno |
• Enter |
• Hrčak |
• Edupoint |
• Meridijani |
• Drvo znanja |
• Pogled kroz prozor |
• National Geographic |
• Stari hrvatski časop... |
• Narodne novine |
etwinning - sve
englesko-ukrajinski rjećnik na 2. jezike
kviz Misconceptions about languages
and plurilingualism na hrvatskom jeziku