Vukovar
Vukovar u meni, ja u Vukovaru
Napokon, svanulo je i to jutro. Ne možemo baš govoriti o svanuću jer je bilo 3:45, ali meni je bilo svanuće. Dugo sam čekala zajednički izlet sa svojim prijateljicama, predugo. Korona nas je zavila u izolaciju te nokautirala sve dobre stvari za nas. Pa, tako i izlete. Na redu je Vukovar. U mom srcu je to dugo iščekivani izlet. Nije me uznemirilo ni kašnjenje autobusa u to hladno zimsko jutro. Srce je sretno, srcu nije hladno.
Put je bio očekivan, ništa neobično i ništa novo. Ljepota putovanja je u ljudima koji te okružuju i koji te vole dok putujete u nešto do sada ne viđeno. A, toga '' ne viđenog '' je bilo sve za mene u Vukovaru. Posjetili smo Memorijalni centar Domovinskog rata Vukovar, Spomen dom hrvatskih branitelja na Trpinjskoj cesti, Spomen dom Ovčara, Gradski muzej Vukovar….Puno toga sam vidjela i puno toga sam u sebi proživjela. Na samom početku pažljivo sam slušala predavanje o tom ne tako davnom Domovinskom ratu. Slušala sam o vrijednostima Domovinskog rata i značaja Bitke za Vukovar u obrani teritorija Republike Hrvatske. Znam da je taj rat bio legitiman, obrambeni i pobjedonosni. Teško mi je bilo slušati o putu koji su naši branitelji i civili prošli tih dana u Vukovaru. Vukovar je bio pakao, ne samo za vrijeme tih 87 dana opsade, već i onih dana prije, a i poslije opsade . Pad Vukovara je najveća tragedija hrvatskog naroda u novijoj povijesti. Takve zločine ova zemlja i ovo nebo ne pamte u ne tako davnoj povijesti. Tako velika i tako krvava bitka koju je prošla naša zemlja te ista ta obranila našu zemlju može izazvati samo ponos u našim malim, a opet velikim srcima. Ponosna sam, a ujedno i žalosna zbog onog što sam čula, vidjela i doživjela jučer u Vukovaru. Ponosna sam na naše hrabre vojnike koji su branili svoju zemlju i svoj narod, ponosna sam na civile koji su mukotrpno trpjeli sva moguća zlostavljanja koje normalan ljudski um ne može ni pojmiti. Kako ne osjetiti svu tugu svijeta na nekoć divnoj farmi Ovčara? Koja ju je strašna sudbina snašla. Od obične farme do masovne grobnice ljudskog roda. Postala je mjesto najvećeg zločina u Domovinskom ratu. Postala je pakao na vukovarskom tlu. Nesrbsko stanovništvo kojem je oteto sve , od materijalne dragocjenosti preko osobnih uspomena putem fotografija, osobnih dokumenata do vlastitog dostojanstva i života. Sve im je uzeto. Uzete su im obitelji, kuće, život. Ništa im nisu ostavili. Pitam se, otkud toliko zlo u ljudskim srcima? Kako je moguće da čovjek čovjeku tako nešto napravi? Ne jednom. Već na stotine njih, tisuće. Spomen dom Ovčara čuva uspomene na te ljude, ljude koji su se rodili i boravili u krivo vrijeme u Vukovaru i njegovoj okolici. To je vrijeme nekih demona, koji nisu poštivali ništa osim sebe i svoje ideje o velikoj Srbiji. Ti koji su sudjelovali u tim zločinima, ti koji su poticali na te zločine….Možemo li ih zamisliti u ljudskom obliku? Kakav oblik imaju tako zli ljudi? Možemo li ih prepoznati? Ne. Neću razmišljati o njima, oni nemaju pravo na moje misli. Nisu toga vrijedni. U glavi tijekom predavanja i obilaženja memorijalnih mjesta mi je odzvanjalo jedno pitanje. Kako je moguće činiti takve zločine, a potom doći kući i poljubiti svoju obitelj? Odustajem od takvih misli . Umorna sam. Čine me slabom, ranjivom i uplašenom. Jednom negdje, nekad na nebu ili zemlji izaći će pred sud. Neka tada sami sebi sude, uz spoznaju onog što su činili. Naša savjest je neprocjenjiva. Imaju ju svi. Samo je neki skrivaju, ne samo od svijeta već i od samih sebe. Ne zadugo.
Uz memorijalnu povijest vezanu za Domovinski rat , upoznali smo se i s povijesnom i kulturnom baštinom grada Vukovara te životom u njemu kroz posjete muzejima i drugim ustanovama. Bilo je to smirujuće za moje srce. Onako, osjetila sam dašak čistog zraka i ljepote života. U tim trenucima zabavljala sam se sa svojim curama kroz razgovor, fotografiranje i sve ono što čini jedan izlet. U tim trenucima sam znala da nećemo zaboraviti na Blagu Zadru, nećemo zaboraviti na sve hrvatske branitelje i civile, nećemo zaboraviti na najmlađe žrtve, nećemo zaboraviti ubijenu trudnicu , nećemo zaboraviti na Sinišu Glavaševića .Nećemo zaboraviti, ali ćemo oprostiti. Neću zaboraviti, ali ću oprostiti.
Brzo prođe dan u Vukovaru. Za mene , neprocjenjiv dan. Vidjela sam i čula ono o čemu učim od obitelji, okoline i u školi. Nosim sa sobom u svoj dom i svoj grad poruku mira , nenasilja i tolerancije na kojima se može graditi budućnost. Budućnost treba to. Budućnost treba neki veseliji Vukovar. Vukovar bez mržnje, Vukovar kojim ori dječji smjeh. Smijeh kojem nije važna nacionalnost, smjeh koji voli život i ljude. Odlazim iz Vukovara, ali Vukovar ne odlazi iz mene. Da se nikada ne zaboravi. Oni to zaslužuju. U raj poveli ih anđeli
ŠKOLSKA KNJIŽNICA
Suvremena je školska knjižnica informacijsko, medijsko i komunikacijsko središte škole po Hrvatskom nacionalnom obrazovnom standardu. Ona je, kao izvor informacija i znanja prvenstveno namijenjena učenicima i učiteljima za potrebe redovite nastave, ali je potpora svim nastavnim i izvannastavnim aktivnostima škole, mjesto okupljanja i provođenja izvannastavnog i slobodnog vremena.Nositelj djelatnosti školske knjižnice
Zadaća suvremene školske knjižnice prema HNOS-u je potpora obrazovnim ciljevima i zadatcima nastavnog plana i programa škole.
U današnjem društvu informacijska pismenost je jedna od važnih sastavnica čovjekove pismenosti uopće.Ona uključuje razumijevanje i uporabu informacija, ne samo iz klasičnih izvora znanja, nego i onih posredovanih suvremenom tehnologijom.
Upravo u osposobljavanju korištenja tog oblika pismenosti školska knjižnica dobiva veću ulogu, jer poučava učenike samostalnom projektno-istraživačkom radu, potiče ih na stvaralačko i kritičko mišljenje pri pronalaženju, selektiranju i vrednovanju i primjeni informacija.
Školska knjižnica je mjesto gdje se učenik uvodi u svijet knjige i čitanja. Čitanjem on otkriva raznoliki svijet literature.Pri tome tehnike čitanja i razumijevanje pročitanog postaju bitan preduvjet uspješnosti procesa cjelokupnog školskog učenja.Zadaća je školskog knjižničara stvoriti od učenika čitatelja koji će s oduševljenjem i radošću
Samostalnost u uporabi različitih izvora informacija i znanja očituje se u snalaženju
Timskim radom školskog knjižničara i učitelja omogućuje se međusobno povezivanje sličnih ili zajedničkih nastavnih sadržaja iz područja informacijske i čitalačke pismenosti, kako pri planiranju tako i u ostvarivanju, čime se znatno smanjuje opterećenost učenika.Program rada školske knjižnice može biti namijenjen učenicima, učiteljima, roditeljima ili svim korisnicima zajedno, a razlikuje se u zadaćama i ciljevima.
Aktivnosti školske knjižnice u korelacijskom pristupu prema drugim predmetima odnose se na sljedeće:
*sudjelovanje u zajedničkom planiranju
*realizacija nastavnog sata sa zadanom temom
*izradu referata ili uradaka na zadanu temu
*provođenje projekta
*uvodne satove iz pojednih predmeta, tema ili cjelina
*organiziranje predavanja i radionica za učenike, učitelje, roditelje..
*prezentacija projekta
Aktivnosti pri realizaciji programa mogu se provoditi u različitim oblicima:
*radionica za interesnu skupinu učenika
*radionica za učenike pojedinih razrednih odjela
*radionica za učenike s posebnim potrebama
*nastavni dan u školskoj knjižnici
*književni susreti – predstavljanje knjiga
*izložbe
*obilježavanje obljetnica pisaca i poznatih ljudi
*izrada biltena,preporučenih popisa literature i dr.izvora
*pokretanje projekta koji timski okupljaju učenike i učitelje
Nezaobilazna je uloga školske knjižnice (klikom na sliku pokreni film)
u promicanju prava djeteta koja proizlaze iz temeljnoga prava svakog čovjeka da se optimalno razvije na osnovi svojih sposobnosti i intelektualno-emocionalnih potencijala.
Takav će učenik moći dosegnuti optimalni i željeni stupanj obrazovanja, pridonijeti svojoj društvenoj sredini, aktivno se uključiti
Osnovna je zadaća suvremene škole zajedno sa školskom knjižnicom poticati potrebu za
Navedeni čimbenici omogućit će učenicima da postanu svjesni vlastitih informacijskih i čitalačkih potreba koje će im pomoći u aktivnom uključivanju u društvo znanja.
Ciljevi djelatnosti školske knjižnice su:
*privikavati učenike na knjižnični prostor i ozračje,
*zauzimanje pozitivnog stava o knjizi, knjižnici i njezinoj sveukupnoj građi,
*o razvijanju čitateljske i druge sposobnosti i vještine učenika ( komunikacijske,
*osposobiti učenike za korištenje izvora znanja i informacija u školskoj knjižnici,
*upoznati učenike sa primarnim i sekundarnim izvorima informacija za potrebe cjeloživotnog učenja
*da učenici upoznaju sve izvore informacija te nauče koristiti usluge školske i drugih
*da učenici usvajaju pojmove citat, citiranje, bilješka i sažetak za potrebe problemsko - istraživačkoga i projektnog rada,
*da učenici prepoznaju bibliografske podatke o knjižnoj građi.
KNJIŽNI FOND
Knjižni fond je osnova svake knjižnice. Izbor knjiga i ostale knjižnične građe uvjetovan je zadacima knjižnice. Knjižni fond razdijeljen je na učenički i nastavnički fond.
Stanje knjižnog fonda na dan 01.01.2013.
Učenički fond: 4.723 svezaka
Nastavnički fond: 1.719 svezaka
Ukupno: 6.442 svezaka
Neknjižni fond (audio–vizualna građa): 195 bibliotečnih jedinica
U školskoj knjižnici učenici mogu pročitati sljedeće časopise
Radost, Smib, Modra lasta, Prvi izbor,MAK, Drvo znanja,
National geographic junior, Drvo znanja, ABC tehniku,
Priroda, Meridijani, UNAterra, Atelje i Unikat .
AKTIVNOSTI
Osim posuđivanja knjiga u školskoj knjižnici održavaju se satovi lektire,izložbe,natjecanja,predstavljanja knjiga,književni susreti, kvizovi itd…
Ove godine knjižnica je napravila dva projekta o pravima djeteta i pismenosti hrvatskog jezika.
RADNO VRIJEME KNJIŽNICE:
Školska knjižnica otvorena je za korisnike svaki radni dan
od 8,00 do 14,00 sati u jutarnjoj smjeni ili
od 13,00 do 19,00 sati u popodnevnoj smjeni.
Provjerite svoje znanje na portalu Hrvatski jezik.
uradak informatičara
mentorice učiteljice S. Curić
Stari most (1934.- 2024.)
- simbol grada - pročitajte
NOVE FUNKCIONALNOSTI
Aplikacija
NOVO!!!!!
POTVRDE o
statusu učenika
- dokument - ovdje
ili UPUTE - ovdje
DABAR je
više od
natjecanja,
Dabar je izazov!
DABROTJEDAN
11.11.-15.11. 2024.
UPUTE UČENICIMA - UPIS
(odradi točke od 1 do 6)
UPUTE pred natjecanje
VREMENIK INFORMACIJE
Vježbalište PseudoDabar
Vježbe iz 2016.
2016.-niža razina
2016. - viša razina
2017. 2018. 2019.
2020. 2021. 2022.
2023. 2024.
Rezultati 2021.
Rezultati 2023.
Instalirajte Office 365
na svoje računalo pa ćete
brže pristupati Teams-u.
NOVI NAZIV: Microsoft 365
1. Predložak za GIK
2. Tablica planiranja
AKTIVNOSTI za teme
3. Predložak - detaljno
planiranje AKTIVNOSTI
Zbor: Nek svud ljubav sja (2020.)
Snješkići: Najljepše doba godine
Ples učenika 5.a i 6.b (2020.g.)
Ples učenica 3.a i 3.b (2020.g.)
HITNO - Upozorenje - širenje "WannaCry" ransomwarea (13.5.'17.)
HITNO - Smjernice za zaštitu od "WanaCry" ransomwarea (15.5.'17.)
OBAVIJESTI od CARNet-a
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Sisak |
• Grad Sisak |
• Sisak.Info |
• Sisačko-moslavačka ž... |
• Narodna knjižnica i ... |
• Obiteljski centar Si... |
Obrazovanje |
• Agencija za odgoj i ... |
• Ministarstvo znanost... |
• CARNet - Hrvatska ak... |
• Nikola tesla - Nacio... |
• PUP - Priručnik za u... |
Portali / Udruge |
Zabava i edukativni ... |
• Učilica |
• 24junior |
• Lukin portal |
• Zlatna djeca |
• Igraj se i uči |
• Pika i prijatelji |
• Od prvog do četvrtog |
• Slogica za sreno dijete |
Časopisi |
• Bug |
• Zrno |
• Enter |
• Hrčak |
• Edupoint |
• Meridijani |
• Drvo znanja |
• Pogled kroz prozor |
• National Geographic |
• Stari hrvatski časop... |
• Narodne novine |
etwinning - sve
englesko-ukrajinski rjećnik na 2. jezike
kviz Misconceptions about languages
and plurilingualism na hrvatskom jeziku